ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

wym-1577254143379 - посилання на розділ "Інклюзивна освіта" на сайті управління освіти.

На сайті управління можна знайти:
нормативно-правову базу,
методичні рекомендації,
порадник і путівник для батьків,
мережу інклюзивних груп і класів, порядок їх створення.

До відома батьків:

В ЯКИХ ВИПАДКАХ БАТЬКИ МОЖУТЬ ЗВЕРТАТИСЯ ДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ В ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР:

- якщо дитині виповнилось 2,5-3роки, а вона все ще не розмовляє, користується жестами/не користується жестами при спілкуванні, не цікавиться іграшками та книжечками, не може виконати просту інструкцію дорослого (наприклад, «Принеси мені машинку», «Постав чашечку на стіл» тощо), з нею не можливо зайти до супермаркету, бо вона хватає товар з полиці без дозволу;

- якщо мовлення дитини після 4 років мало зрозуміле для оточуючих;

- якщо дитина, яка закінчує перший клас, не навчилася усвідомлено читати; забуває літери письмові та друковані, плутає їх; не вміє розв’язувати приклади в межах 10 самостійно чи виконує дії додавання та віднімання в межах 10 з опорою на предмети або пальці; не орієнтується в зошиті;

- якщо дитина не встигає за темпом роботи класу, засвоює навчальну програму на низькому рівні;

- якщо дитина потребує індивідуальної форми навчання або має право на інклюзивну форму навчання;

- якщо дитина імпульсивна: надає відповіді, не дослухавши запитання, не має можливості контролювати свої дії, не вміє прогнозувати наслідки своїх вчинків, відсутня стабільність в результативності виконання завдань;

- якщо дитина неуважна, зазнає труднощів у самоорганізації, не доводить виконання завдання до логічного завершення;

- якщо дитина почала пропускати шкільні заняття, обманювати.

За бажанням батьки (або особи, які їх замінюють) можуть звернутися до інклюзивно-ресурсного центру. Достатньо мати при собі паспорт, свідоцтво про народження дитини, амбулаторну картку, робочі зошити (якщо дитина шкільного віку). Таке звернення буде носити консультативний характер.

Про затвердження Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

М И К О Л А Ї В С Ь К А З А Г А Л Ь Н О О С В І Т Н Я

Ш К О Л А І – ІІІ С Т У П Е Н І В № 47

НАКАЗ

02.09.2020 м. Миколаїв № 119

Про затвердження Положення

про команду психолого-педагогічного

супроводу дитини з особливими освітніми

потребами в закладі освіти

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 р. № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах з інклюзивним навчанням

НАКАЗУЮ:

1.ЗатвердитиПоложення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з освітніми потребами в закладі освіти, що додається.

2. Заступнику директора з НВР Кондратьєвій Г.В. забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-сайті Миколаївської ЗОШ №47.

3. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Кондратьєву г.В.

Директор З.МОТОРНА

З наказом ознайомлені:

Кондратьєва Г.В.

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ Миколаївської загальноосвітньої школи від 02.09.2020 року № 119

ПОЛОЖЕННЯ
про команду психолого-педагогічного супроводу дитини
з особливими освітніми потребамиМиколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №47 Миколаївської міської ради Миколаївської області

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (далі - Команда супроводу), які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.

2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

- індивідуальна навчальна програма - документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожного окремого навчального предмету у процесі навчання у закладі загальної середньої освіти з метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами (далі дитини з ООП).Містить перелік тем матеріалу, що вивчається, рекомендації щодо кількості годин на кожну тему, час, відведений на вивчення всього курсу;

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених вЗаконі України “Про освіту”.

3. Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП.

4. Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності.

5. Заклад освіти на підставі Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти розробляє власне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

ІІ. Склад учасників Команди супроводу

1. Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.

2. До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:

- постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, логопед, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники (далі - батьки) дитини з ООП тощо;

-залучені фахівці:фахівець ІРЦ,медичний працівник закладу освіти, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

ІІІ. Принципи діяльності Команди супроводу

1. Основними принципами діяльності Команци супроводу є:

-повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;

- дотримання інтересів дитини зOOП, недопущення дискримінації та порушення її прав;

-командний підхід;

-активна співпраця з батьками(опікунами)дитини з ООП, залучення їх до освітньогопроцесу та розробки IПP;

-конфіденційність та дотримання етичних принципів;

-міжвідомча співпраця.

IV. Завдання Команди супроводу

1. Команда супроводу виконує наступні завдання:

- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПP;

-визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;

- розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

-створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;

-проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників; батьків (опікунів) і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини; формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.

V. Основні функції учасників Команди супроводу

Адміністрація закладу освіти(директор або заступник директора з навчально-виховної роботи):

-формування складу Команди супроводу;

-призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

-організація роботи Команди супроводу;

-контроль за виконанням висновку ІРЦ;

-залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-

педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

-контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;

-розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;

-залучення батьків(опікунів)дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;

-оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;

-моніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог:

-вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

-психологічний супровід дитини з ООП;

-надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP;

-надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освітивроботі з дитиною з ООП;

-консультативна робота з батьками дитини з ООП;

-просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом, учителем-дифектологом здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Соціальний педагог:

-соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків (опікунів);

-виявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;

-вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;

-соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;

-інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;

-надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;

-захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

Вчителі-дефектологи(вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог), вчитель-реабілітолог:

-надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно ІПP;

-моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини згідно ІПР;

- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу,реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);

-консультативна робота з батьками дитини з ООП;

Вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі предметів/виховательГПД:

-забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;

-підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;

- участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;

-розробка індивідуальної навчальної програми в закладі загальної середньої освіти;

- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПP;

- створення належного мікроклімату в колективі;

-надання інформації батькам(опікунам)про стан засвоєння навчальної програми дитиною з ООП.

Асистент вчителя:

-спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

-участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;

- участь у розробці ІПP;

- участь у підготовці індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми;

-адаптація освітнього середовища; навчальнихматеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;

- оцінка спільно з вчителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

-підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;

-надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.

Батьки (опікуни)дитини з ООП:

-доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);

-прийняття участівроботі Команди супроводу,утому числі залучення до складання ІПP;

-створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Медичний працівник закладу освіти:

-інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;

- за необхідністю здійснює збір додаткової інформації від батьків (опікунів), закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.

VI. Організація роботи Команди супроводу

1. Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на директора або заступника директора з навчально-виховної роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.

2. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

3. Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягомнавчального року.

За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.

4. Головою засідання Команди супроводу є директор або заступникдиректора з навчально-виховної роботи в закладі загальної середньої освіти.

5. Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).

6. Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.

7. Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

VII. Організація надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами

1. Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю(за наявності), результатів психолого-педагогічного вивчення дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.

ІПР погоджується батьками(опікунами)та затверджується керівником закладу освіти.

2. Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитинивзакладі загальної середньої освіти двічі на рік (у разі потреби частіше).

3. Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та індивідуальну навчальну програму в закладі загальної середньої освіти.

4. Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.

5. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.

6. У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.

7. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками(опікунами)розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.

8. Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.

Директор З. МОТОРНА

Кiлькiсть переглядiв: 1378

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.